Facebook-Vector-Icon youtube-logo-icon-314

З 26 червня 2018 року набули чинності зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 № 469, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 травня 2018 року за № 645/32097).

Ця Інструкція визначає процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування страхувальниками, нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів.

Відповідно до змін розширено перелік платників єдиного внеску, зокрема, з 01.01.2018 платниками єдиного внеску визначено членів фермерського господарства.

Також змінено звітні форми – таблиця 1 Додатка 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Додаток 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (створено уніфіковану форму для платників єдиного внеску визначених пунктами 4, 5, 51 частини першоїстатті 4 Закону України № 2464).

Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування розміщена на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Законодавство>ЄСВ>Накази» за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/-nakazi/72943.html.

                                                                     За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Кабінет Міністрів України схвалив постанову про проведення пілотного проекту щодо 

реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-

технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Інноваційна система e-Receipt розроблена ДФС й передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Нова система може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким гаджетом. Вона передбачатиме програмне забезпечення для продавця, покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом платника.

Всі кейси цієї системи, будуть безкоштовними для її користувачів та не потребуватимуть абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.

Система e-Receipt матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідатиме вимогам захисту інформації та передбачатиме мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.

Нова система e-Receipt значно спрощує та удосконалює цей процес,  оскільки передбачає виключно оnline реєстрацію пристрою через Електронний кабінет та оnline передачу (отримання) даних.

Електронний чек генеруватиметься, реєструватиметься в системі ДФС і доповнюватиметься QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій.

Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

                                                                     За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Із 1 липня 2018 року діятимуть нові бюджетні рахунки. Тож громадянам, котрі отримали від органів ДФС повідомлення про нараховану суму земельного податку, податку на нерухомість і транспортного податку, варто врахувати, що у вихідні дні 28 червня – 1 липня зарахування сплачених сум не здійснюватиметься.

Оскільки з 2 липня банківські операції проводитимуться згідно нових бюджетних рахунків, Володимир-Волинська ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області рекомендує платникам земельного, транспортного податків та податку на нерухомість виконати податкові зобов’язання до 27 червня 2018 року.

Нагадаємо, щоповний перелік бюджетних рахунківрозміщено на субсайті територіальних органів ДФС у Волинській області. 

                                                                      За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Володимир-Волинська ОДПІ Головного управління ДФС у Волинській області інформує, що в зв’язку із запровадження централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів з липня 2018 року діятимуть нові реквізити рахунків, відкриті на балансі Державної казначейської служби України.

Датою початку здійснення операцій за вищезгаданими рахунками визначено 01.07.2018.

Одночасно повідомляємо, що всі рахунки для зарахування платежів до Державного бюджету України та місцевих бюджетів розміщені на Веб-сторінці Головного управління Казначейства (розділ «Реквізити рахунків») Веб-порталу Державної казначейської служби України за адресоюwww.treasury.gov.ua.

                                                                      За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Відповідно до вимог ст.70 Податкового кодексу України (п.п.70.2 та 70.7) громадяни у разі зміни місця проживання зобов’язані протягом місяця подати до державної податкової інспекції заяву форми 5-ДР для внесення відповідних актуальних даних  в Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, - звертають увагу у Володимир-Волинській ОДПІ Головного управління ДФС у Волинській області.

Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб податкові повідомлення – рішення про нараховану суму земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку обов’язково надійдуть у визначений законом термін до адресата.

У протилежному випадку громадянин може не отримати повідомлення від органу ДФС про нараховані суми податкових платежів, а відтак своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати зазначених податків.

Щоб не потрапити у перелік податкових боржників кожному громадянину, котрий змінював свої реєстраційні дані, зокрема  прізвище, ім’я, по батькові або місце проживання (реєстрації) після того, як востаннє звертався до державної податкової інспекції щодо присвоєння відповідного реєстраційного номера облікової картки платника податків, варто невідкладно подати заяву за формою 5-ДР  за місцем нової реєстрації (проживання).

Довідково: зізразком заяви форми 5-ДР  можна ознайомитися на субсайті територіальних органів ДФС у Волинській області в розділі «Адміністративні послуги».

                                                                      За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Відповідно до п.п. 1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.

До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, згідно з п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ належать фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

- обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень.

Дія п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи - підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень (п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

Разом з цим, п. 291.5 ст. 291 ПКУ визначено, що не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп:

- суб’єкти господарювання (фізичні особи - підприємці), які здійснюють:

1) діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

2) обмін іноземної валюти;

3) виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);

4) видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);

5) видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;

6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України від 07 березня 1996 року № 85/96-ВР «Про страхування», сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розд. III ПКУ;

7) діяльність з управління підприємствами;

8) діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності) та зв’язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню);

9) діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;

10) діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;

фізичні особи - підприємці, які здійснюють технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту;

фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів;

страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

фізичні особи - нерезиденти;

платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Довідково: Загальнодоступний інформаціно- довідковий ресурс (категорія 107).

                                            За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Податківці нагадали, перелік яких документів повинні забезпечити на торговому місці фізичні особи – підприємці

ДФС  нагадує, що фізичні особи – підприємці повинні забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:

  • виписка або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  • реєстраційне посвідчення на реєстратор розрахункових операцій (або його копія);
  • остання довідка про опломбування реєстратора розрахункових операцій (або її копія);
  • книги обліку розрахункових операцій (остання використана та поточна);
  • документ, підтверджуючий право власності (оренди/суборенди) місця здійснення торгівельної діяльності;
  • книга обліку доходів та витрат (книга обліку доходів);
  • ліцензія (у випадках, встановлених нормами чинного законодавства);
  • свідоцтво платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);
  • документ, що посвідчує особу, яка здійснює торгівельну діяльність;
  • трудові угоди з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).
Джерело:
ДФС в Одеській області
Рубрика:
Держрегулювання / Підприємництво

№ п/п

Прізвище, ім’я, по-батькові посадової особи

Посада

Дні та години прийому

1.

Левчук Оксана Андріївна

В.о. начальника Володимир - Волинської ОДПІ

I,II та IV середа місяця,

з 14.00 до 16.00

2.

Фєдіна

Наталія Миколаївна

Заступник начальника –начальник Локачинського відділення

II та IV вівторок

з 11.00 до 13.00

3.

Денисенко

Володимир Іванович

Заступник начальника –начальник Нововолинського відділення

І та ІII п’ятниця місяця

з 9.00 до 13.00

4.

Демосюк

Сергій Олексійович

Заступник начальника –начальник Іваничівського відділення

II та IVп’ятниця місяця

з 9.00 до 13.00

5.

За посадою

Завідувач сектору податків і зборів з фізичних осіб

Понеділок

14.00 до 18.00

6

За посадою

Начальник відділу обслуговування платників

Середа

з 14.00 до 18.00

7

За посадою

Головний державний інспектор по роботі з персоналом

Вівторок

з 14.00 до 18.00

8

За посадою

Головний державний інспектор з питань матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури

Понеділок

14.00 до 18.00

У травні українці матимуть 21 робочий день та 10 вихідних

Відповідно до статті 73 КЗпП  у  2018 році встановлено, зокрема, такі святкові і неробочі дні:

  • 1 травня - День праці;
  • 9 травня - День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (День перемоги);
  • один день (неділя) - Трійця.

Водночас для створення сприятливих умов для святкування  Кабмінрозпорядженням від 11.01.2018 р. №1-р  рекомендуєпрацівникам підприємств, установ та організацій, яким установлено п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями (субота і неділя),перенести робочі дні з понеділка 30 квітня на суботу 5 травня. Таким чином, на початку місяця будемо мати одразу чотири вихідних - з 28 квітня по 1 травня.

Звертаємо увагу, розпорядження про перенесення робочих днів має рекомендаційний характер. Остаточне рішення про перенесення вихідних та робочих днів на підприємстві приймає власник або уповноважений ним орган (керівник) підприємства шляхом видання наказу чи іншого розпорядчого документа.

Крім того, ще три вихідні поспіль чекають нас наприкінці травня. Адже релігійне свято Трійця цьогоріч припадає на 27 травня. А згідно з  частиною третьою статті 67 КЗпП у випадку, коли святковий або неробочий день співпадає з вихідним днем, то такий вихідний переноситься на наступний після святкового або неробочого. Таким чином, вихідний у неділю 27 травня буде перенесено на понеділок, 28 травня.

Таким чином, у травні загалом будемо мати: календарних днів - 31; робочих днів - 21; вихідних днів - 10 (з них три святкові)

Норма робочого часу у травні залежатиме від того, чи дослухається роботодавець рекомендацій від Кабміну щодо перенесення робочих днів. 

Якщо не дослухається, і субота 5 травня буде для його працівників вихідним днем, то норма робочого часу у травні становитиме.

  • при 40-годинному робочому тижні - 159,0;
  •  при 36-годинному робочому тижні - 144,0;
  • при 24-годинному робочому тижні - 96,0.

8 травня робочий день при 40-годинному робочому  тижні буде скорочено на 1 годину.

Порядок розрахунку норми тривалості робочого часу на підприємстві у 2018 році можна переглянути тут >>>

Якщо рекомендації КМУ будуть застосовані, то норма робочого часу у травні збільшиться на кількість робочих годин, які працівники мали відпрацювати у понеділок 30 квітня  (оскільки це напередодні святкового дня, то кількість годин в цей день при 40-годинному робочому  тижні теж мала бути скорочена на 1 годину): 

  • при 40-годинному робочому тижні - 166,0;
  • при 36-годинному робочому тижні - 151,2;
  • при 24-годинному робочому тижні - 100,8.

Як будуть працювати Центри обслуговування платників ДФС?

Згідно з повідомленням ДФС:

  • 28 квітня, 5 травня 2018 року – робочий день відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП до 13:00;
  • 30 квітня 2018 року –  робочий день у режимі чергування (за необхідності, із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 17:00;
  • 8 травня 2018 року – робочий день скорочено на одну годину;
  • 29 квітня, 1 та 9 травня 2018 року – вихідні дні.

Як працюватимуть банки 

Рішенням НБУ від 13.02.2018 р. №89-рш встановлено регламент роботи системи електронних платежів НБУ та банківської системи України у зв’язку з перенесенням робочих днів у 2018 році. Про це ми повідомляли тут>>

Зокрема, дні роботи системи електронних платежів НБУ переносяться з понеділка 30 квітня на суботу 5 травня. За потреби 30 квітня банки можуть здійснювати касові операції з клієнтами без відкриття операційного дня банку.

 Про роботу банків 5 травня 2018 року Нацбанк розповів в окремому листі від 18.04.2018 р. №40-0006/21855.

 

 

Автор:
«Дебет-Кредит»