Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», в редакції Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212 визначено, що арбітражний керуючий – фізична особа, призначена господарським судом у встановленому порядку в справі про банкрутство як розпорядник майна, керуючий санацією або ліквідатор з числа осіб, які отримали відповідне свідоцтво і внесені до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Статтею 4 Закону №4212 встановлено, що арбітражні керуючі є суб’єктами незалежної професійної діяльності.

Оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється відповідно до положень ст. 178 Розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України.

Згідно з п. 178.3 ст. 178 ПКУ оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.

У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.

При цьому, Кодекс не передбачає будь-якого переліку витрат для самозайнятих осіб, у тому числі для фізичних осіб, які здійснюють незалежну діяльність арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів).

Отже, при визначені сукупного чистого доходу арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) доцільно враховувати витрати, які пов’язані з організацією такої діяльності та обумовлені вимогами Закону №4212, однак, які не пов’язані з виконанням арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора у конкретній справі про банкрутство.

До витрат фізичної особи, яка здійснює незалежну діяльність арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), можуть бути віднесені документально підтверджені витрати, зокрема:

- орендна плата за користування орендованим приміщенням, або оплата за комунальні послуги, у разі використання власного нежитлового приміщення, де знаходиться контора (офіс) арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), у тому числі його поточний ремонт обладнання пандусу для під’їзду інвалідів;

- витрати на технічне забезпечення діяльності робочого місця такої особи та його обслуговування (охоронна та пожежна сигналізація, вогнестійкий сейф, інформаційна вивіска, металеві двері або металеві ролети);

- витрати на ремонт та технічне обслуговування обладнання (комп’ютерів, у тому числі їх програмного забезпечення, принтерів, сканерів, ксероксів, факсів, телефонів тощо);

- витрати на виготовлення печаток, а також їх заміну;

- витрати на відкриття рахунків у банках та їх розрахунково-касове обслуговування;

- витрати на оплату праці та обов’язкові нарахування на фонд оплати праці помічників (найманих працівників);

- витрати на проходження підвищення кваліфікації. Придбання та передплата нормативної літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо);

- витрати на користування електронною базою законодавства;

- витрати на підключення та користування мережею Інтернет;

- придбання канцелярського приладдя;

- сплата такими особами єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

- витрати на страхування професійних ризиків арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) за шкоду, заподіяну внаслідок неумисних дій або помилки під час здійснення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);

- поштові та кур’єрські послуги, необхідні для виконання діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);

- витрати на послуги телекомунікаційного зв’язку для ведення податкового обліку та подання податкової та іншої звітності.

                                                       За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Відповідно до положень п. 172.4 ст. 172 та п. 173.4 ст. 173 IV розділу Податкового кодексу України нотаріус посвідчує відповідний договір купівлі-продажу (міни) нерухомого та/або рухомого майна між фізичними особами за наявності оціночної вартості такого майна та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору.  

При цьому відповідно до пп. «б» п. 171.2 ст. 171 Кодексу особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є платник податку - фізична особа, зокрема, щодо доходів, джерело виплати яких належить особам, звільненим від обов’язків нарахування, утримання або сплати (перерахування) податку до бюджету (фізичних осіб, які не є податковими агентами).  Згідно із п. 172.5 ст. 172 Кодексу сума податку самостійно визначається та сплачується через банківські установи особою, яка продає або обмінює з іншою фізичною особою нерухомість, – до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу, міни.  

Також   згідно із п.173.4 ст.173 Кодексу платник податку  самостійновизначаєсумуподаткуісплачуєйогодобюджету через банківські установи (при продажу/ обміну рухомого майна з іншою фізичною особою).

                                                              За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Якщо виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), каліцтва або інвалідності військовослужбовців здійснюються відповідно до Закону № 2232 та Закону № 2011 з врахуванням вимог пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, то такі виплати не включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Відповідно до пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги інвалідам з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.

Законом, що здійснює правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв’язку з виконанням ними конституційного обов’язку щодо захисту Вітчизни, є Закон України від 25 березня 1992 року № 2232-ХІІ «Про військовий обов’язок і військову службу» в редакції Закону України від 04.04.06 № 3597-ІV із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2232).

Відповідно до ст. 41 Закону № 2232 виплата одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або каліцтва військовослужбовців, військовозобов’язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори, здійснюється в порядку і на умовах, встановлених Законом України від 20 грудня 1991 року № 2011-ХІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2011), зокрема, ст. 16 Закону № 2011.

Згідно з ст. 23 Закону № 2011 фінансове забезпечення витрат, пов’язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок коштів, що передбачаються в Державному бюджеті України на відповідний рік для Міністерства оборони України, розвідувальних органів України та інших центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні військові формування та правоохоронні органи, інших джерел, передбачених законом.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно –довідковий ресурс (категорія 103.02).

                                                                 За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Якщо дані, зокрема, камеральної перевірки свідчать про подання податкового розрахунку ф. № 1ДФ з недостовірними відомостями або з помилками, до податкового агента застосовуються штрафні (фінансові) санкції.

Згідно з п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються у випадках, коли недостовірні відомості або помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), виникли у зв'язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 ПКУ та були виправлені відповідно до вимог ст. 50 ПКУ.

Крім того ст. 1634 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян-суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Довідково: лист ДФС України від 16.02.17 № 3874/7/99-99-13-01-01-17  «Щодо заповнення та подання податкового розрахунку за формою № 1ДФ»

                                      

штраф              

                                                             За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Згідно з пп.166.3.7 п.166.3 ст.166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді  суми коштів, сплачених платником податку у зв’язку з переобладнанням транспортного  засобу, що належить платникові  податку, з використанням у вигляді  палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

 Дані витрати мають бути  підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт,  послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Порядком  переобладнання транспортних засобів, затверджений постановою КМУ від 21.07.10 № 607, відповідно до якої після переобладнання транспортного засобу  в індивідуальному  порядку власник або його представник  обирає організацію з оцінки відповідності  та подає заяву  про проведення оцінювання відповідності транспортного засобу, що переобладнаний, вимогам правил, нормативів і стандартів України, а також умовам (вимогам), викладеним у документі про погодження (заяві про проведення оцінювання).За результатами такого оцінювання видається сертифікат відповідності для переобладнаних автобусів та акт технічної експертизи або сертифікат відповідності для інших транспортних засобів, що переобладнані.

                                                              За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

13205335

Відомості про отримані доходи та сплачені з них податки можна отримати через Електронний кабінет платника на єдиному веб-порталі ДФС України.

Саме цей сучасний та зручний електронний сервіс стане в нагоді громадянам, котрі подають річну податкову декларацію, та держслужбовцям і посадовим особам, котрі до 1 квітня 2017 року зобов’язані заповнити і подати Декларацію про доходи і зобов’язання фінансового характеру в електронному вигляді.

Для того, щоб отримати необхідну інформацію про доходи за минулий рік самостійно, варто спочатку придбати посилений сертифікат на  ключ електронного цифрового підпису та через мережу Інтернет на офіційному веб-порталі ДФС за адресою:http://cabinet.sfs.gov.uaсформувати довідку про доходи, скориставшись ключем ЕЦП фізичної особи.

Звертаємо Вашу увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Довідку про доходи також можна отримати  у ЦОП територіальних органів ГУ ДФС у Волинській області (ОДПІ, відділення), подавши власноруч заповнену заяву за формою, затвердженою додатком 13 до наказу Міндоходів від 10.12.2013 №779.

Результат розгляду Вашої заяви (довідку) Ви можете отримати через 5 робочих днів з дня подання заяви.

                                                        За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Доходи платника податку – фізичної особи від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) оподатковуються податком на доходи фізичних осіб,- звертають увагу у Володимир-Волинській ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області.

Отож, волиняни, котрі в 2016 році отримували такі доходи, зобов’язані їх задекларувати і сплатити визначену суму ПДФО та військового збору.

Дохід від надання в оренду нерухомості оподатковується за ставкою 18%. Крім того, такий дохід оподатковується військовим збором за ставкою 1,5 %.

Якщо платник податку отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, то такий платник податку зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року.

Разом з тим податковим агентом платника податку – орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об’єктів нерухомості, крім земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю, є орендар.

Якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб'єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку – орендодавець. Такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

Податкову декларацію про майновий стан і доходи слід подати за 2016 рік не пізніше 03 травня 2017 року.

Форма Податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року № 821, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 жовтня 2016 року за № 1349/29479 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859». Бланк декларації можна отримати безкоштовно, як і консультацію щодо її заповнення в Центрах обслуговування платників податків.

Фізична особа зобов’язана самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій нею податковій декларації за 2016 рік – не пізніше 31 липня 2017 року.

Нагадаємо, що відповідно до п.1 ст.810 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) за договором найму (оренди) житла одна сторона – власник житла передає або зобов'язується передати другій стороні житло для проживання у ньому на певний строк за плату.

Розмір плати за користування житлом встановлюється у договорі найму житла (п. 1 ст. 820 ЦКУ).

Отже, укладання договору найму (оренди) житла на безоплатній основі чинним законодавством України не передбачено.

                                         

                                               За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

1390493052-4398-32zng6h3bdiwxc4osblg5c

   У січні 2017 року платники податків на території обслуговування  Володимир-Волинської ОДПІ спрямували 91,2 мільйона гривень податків і зборів до бюджетів всіх рівнів.

До загального фонду держбюджету спрямовано 48,6 мільйона гривень, що на 20,7 мільйона гривень більше в порівнянні із січнем 2016 року. Про це повідомляє в.о. начальникаВолодимир-Волинської ОДПІ Головного управління ДФС у Волинській області Наталія Фєдіна.

Зокрема, у січні 2017 року до держбюджету сплачено 27,5 мільйона гривень ПДВ, 8,1 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб, 2,3 мільйона гривень військового збору,  9,4 мільйона гривень рентної плати, у тому числі за користування надрами для видобутку газу – 9,3 мільйона гривень.

Місцеві громади на території  обслуговування Володимир-ВолинськоїОДПІ отримали 41,8 мільйона гривень, це на 16,1 мільйона гривень більше фактичних надходжень січня 2016 року.

Найвагомішим за обсягом надходжень є податок на доходи фізичних осіб. Протягом січня 2017 року до місцевих бюджетів спрямовано 24,2 мільйона гривень цього податку.

 

                                                                 За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

Іноземні доходи обов’язково треба декларувати. Отож, волинян, котрі в минулому році отримували доходи в іноземній валюті, запрошують подати Податкову декларацію за 2016 рік.

Фахівці Володимир-Волинської ОДПІ Головного управління ДФС у Волинській області звертають увагу, що відповідно до норм Податкового кодексу України сума іноземних доходів включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку. Визначити до сплати суму податку на доходи фізичних осіб та військового збору кожному декларанту допоможуть фахівці ДФС.  

Щоб правильно втсановити суму доходів, які треба задекларувати в національній валюті, громадянин повинен перерахувати отримані іноземні доходи за валютним курсом Національного банку України, що діяв на момент нарахування (отримання) таких доходів.

Отож, волинянам, котрі в минулому році отримували іноземні доходи, зокрема під час працевлаштування на сезонних роботах за кордоном, не треба зволікати з поданням декларації.

Звертаємо увагу, що за підсумками 2016 року сума іноземного доходу оподатковується податком на доходи за ставкою 18%. Військовий збір розраховується фізичними особами самостійно за ставкою 1,5% об’єкта оподаткування.

У податковій декларації про майновий стан і доходи громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи та військового збору.

Сума податку на доходи та військового збору, зазначена у податковій декларації за 2016 рік, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2017 року.

                                         

                                                                 За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ

В зв’язку із низкою законодавчих змін відповідно до Закону України від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», користувачі касової техніки та сервісні організації повинні звернути увагу на такі важливі моменти:

- суб’єкти господарювання обов’язково повинні зазначати у розрахункових документах реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) код УКТ ЗЕД при реалізації пального, норма передбачена пунктом 11 статті 3 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;

- суб’єкти господарювання, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, обов’язково застосовують РРО згідно пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та статті 9 Закону № 265;

(Наразі ДФС погоджено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій)». Зазначений проект постанови Кабінету Міністрів України розроблено Міністерством економічного розвитку та торгівлі України з урахуванням кодів товарної позиції груп товарів згідно з УКТ ЗЕД.)

-  суб’єкти господарювання відповідно до підпункту і) пункту 201.1 статті 201 Кодексу повинні зазначати у податковій накладній код товару згідно з УКТ ЗЕД, а для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

У зв’язку із внесенням змінами, представники сервісних організацій, що спеціалізуються на обслуговуванні касової техніки, повинні доопрацювати РРО з тим, щоб суб’єкти господарювання – користувачі РРО могли дотримуватися вимог чинного законодавства.

Зокрема, Технічна комісія з питань ведення Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, (протокол від 30.01.2017 № 41) прийняла рішення рекомендувати ДП «Укрелекон» та Асоціації УкрЕККА довести виробникам РРО офіційну позицію ДФС щодо необхідності забезпечення в найближчий час технічної можливості програмування кодів УКТ ЗЕД та Класифікатора послуг (10 розрядів) перед назвою товарів (послуг) у розрахункових документах та звітах.

Довідково: Верховною Радою України прийнято Закон України від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», який вніс суттєві зміни до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

                                                За матеріалами Володимир-Волинської ОДПІ